Beskydy další 1000

Zpět na rok 2021.

Zpět na hlavní stránku.

Pondělí.

Domluvili jsme se s Kubou a Lubošem a vyrazili na 1000 do Beskyd. Vyrazili jsme cca 5 hodina ranní z Kunětic. Dojeli jsme až do Horní Lomné, kde jsme nechali auto a vyrazili pěšky. Po žluté turistické jsme došli až ke kapli pod Muřínkovým vrchem.

Snídaně v Mohlenici.

Klobása a kafe.

Parkujeme v Horní Lomné.

Vyrážíme.

Zajímavá chata - hospůdka.

Kaple pod Muřínkovým vrchem.

Od kaple jsme začali stoupat až na náš první 1000 vrchol Velký Polom 1067 m.n.m.

Krásný výhled cestou.

Proč se zde tomu říká Velký Polom.

Výhled nádherný.

Naše první 1000 Velký Polom 1067 m.n.m.

Já na vrchu Velký Polom 1067 m.n.m.

Mám nové kalhoty.

Z vrcholu jsme se vrátili ke kapli a tam si dali svačinku a pokračovali jsme dále po červené hraniční cestě až pak jsme sešli z cesty a drželi se hranici a vyšlípli náš druhý vrchol Burkův vrch 1032 m.n.m.

Svačinka u kaple.

Druhá 1000 Burkův vrch 1032 m.n.m.

Trochu jsem měl orientační problém se vrátit z vrcholu zpět na červenou cestu - vzali jsme to zkratkou o to delší a o to horší. Ale přeci jen jsme šli pak po červené a zase ji opustili a šli po hraniční čáře. Potkali jsme i cestou foto past, tak nás mají vyfoceného. Po čáře jsme šli a došli až na naší třetí 1000 Burkův vrch - Z vrchol 1021 m.n.m.

U vrcholu Burkův vrch - Z vrchol 1021 m.n.m.

Já na vrcholu Burkův vrch - Z vrchol 1021 m.n.m.

Cestou po hřebenu dál.

Krásné Beskydy.

Dál po hřebenu až na červenou turistickou, pak na modrou a po hranici až na vrchol Čuboňov 1011 m.n.m. Mám špinavou ruiku, protože při prudkém sestupu jsem to poslal 2x na ruce a batoh - predel zachránil batoh.

Čuboňov 1011 m.n.m.

Pořád po hraniční čáře až jsme došli na naši další 1000 vrchol Malý Polom 1061 m.n.m.

Vrcholová fotka Malý Polom 1061 m.n.m.

Vrcholová fotka Kuba a já - Malý Polom 1061 m.n.m.

Vrcholová pauzička.

Sestup z Malého Polomu.

Pořád po hraniční čáře pridce dolů, až na červenou turistickou a po ní přes lesní cestu až na náš poslední hlavní vrchol Nad Kršlí 1002 m.n.m.

Vrcholová fotka Nad Kršlí 1002 m.n.m.

Lubova klasická póza s telefonem - Nad Kršlí 1002 m.n.m.

Pak jsme sešli zpět k autu po červené a modré turistické. Prošli jsme kolem krásného pramenu (mechový) a pak byl i nějaké brození vodou. Popojeli jsme kousek dál k posezení, kde jsme si dali odpolední obídek, kuřecí křidélka.

Mechový pramínek.

Brod přes potok.

To už se cpeme křidélky.

Mapka co jsme prošli, ale pak jsme si dali ještě s Kubou přídavek, který tam není.

Tak jsme se najedli a co s dalším časem. Plán na druhý den byl tak nějak připravený a tak jsme chtěli aspoň popojet autem, tak jsme dojeli na konečnou do vesničky Tyra, tak jsme zaparkovali a tak nějak byl čas tak jsme si s Kubou řekli, že si ještě dneska dáme jeden kopec. Luboš bude hlídat základní tábor. Pobalili jsme si jen nejnutnější věci, já tedy sušenku do kapsy a telefon a Kuba měl batoh s pitím. Vyrazili jsme cca kolem 17 hodiny. Kuba to rozpádil po modré a pak po žluté až k turistické chatě Ostrý, kde jsem chtěl doplnit cukry třeba kofolou, ale měli v pondělí zavřeno, tak jsme šlapali dál až na vrchol Ostrý 1044 m.n.m. Tak jsme si dali sušenku a napili se a pak jsme po stejné cestě seběhli dolů k autu.Tam už Luboš vařil čaj a večeři pro nás.

Moje dnešní sedmí 1000 - Ostrý 1044 m.n.m.

Večeříme.

Večerní siesta.

Dnešní den byl suprový den. Bylo polojasno, tak jsme se zase tak moc nepekli. Dlouhá cesta autem a pak si dát 20km s převýšením cca 933m a pak já s Kubou ještě k tomu další klusánek 8,4km a 500 metrů výškových, celkem tedy 28,43km s převýšením 1433metrů což je pěkné. Spát jsme měli původni všichni tři v autě - udělal jsem tam z původní postele do Espaceho bidýlko. Je ale kratší, tak spíš pro dítě. Večer jsem tam na něm odpočíval a nepadal na mě chlad, ale pak jsem si ustlal na zemi venku za autem a kluci spali v autě na podlaze a neztěžovali si.

Úterý.

Ráno byl budíček ve 4:30 aby jsme se brzy vrátili. Celkem jsme se vyspali, ale ta řeka tam dělala tedy rachot a co lidí v noci odjíždělo z parkoviště. Minimálně tři skupiny lidí. Vstali jsme a nasnídali a vyrazili cca 5:20. Šlapali jsme po cyklostezce a pak přes různé lesní cesty a jednou jsme to i netrefili tak zkratkou prudce do kopce a pak jsme se vynořili na vrcholů Javorový 1032 m.n.m., kde byl akorát východ slunce, pak po hřebenu až na naši další 1000 Šindelná 1001 m.n.m.

Javorový 1032 m.n.m. - sice přes něj chodíme B7, ale zkrátit to moc nešlo.

Krásný východ slunce.

Naše druhá 1000 - Šindelná 1001 m.n.m.

Pořád jsme frčeli po modré až na Šindelná - sedlo a tam od tud pořád po hřebenu až na naši další kopeček Ropice 1083 m.n.m. Pak jsme sešli po červené až na rozcestí Ropice a kousek za ním jsme obtížněji našli cestu co vede na vrchol Smrčina 1015 m.n.m. Cesta byla pořádně rozrytá a samá měgakaluž spíš laguna. Ale dostali jsme se na vrchol, kde jsme si dali borůvkovou pauzu.

Ropice 1083 m.n.m.

Vrcholový Perun

Smrčina 1015 m.n.m. - náš dnešní 4 vrchol.

Smrčina 1015 m.n.m.

Sestup z vrcholu Smrčina byl takový bloudící, ale nakonec jsme sešli až na červenou a dosšli na rozcestí Kalužný, kde jsme si dali svačinu a plánovali co dál. Bylo dosta času i když jsme chtěli odjíždět domů brzy. Luboše bolel kotník a tak jsem mu navrhnul, zda nechce jít už zpět k autu že já a Kuba si dáme poslední chroly a stejnou cestou sem se budeme vrace. Luboš to bral a tak pokračoval dolů k autu a já s Kubou jsme to vzali poloklusem dál po červené, až k chatě Slavič a pak po lesní cestě přes vrchol Mizerov až na vedlejší vrchol Slavič - JV vrchol 1011 m.n.m. a dále pak až na hlavní vrchol Slavič 1055 m.n.m. Z něj k autu jsme to měli 10km a tak jsme to klusem dali za 1hod a 12minut. Na obdě jsme u auta byli v 11 hodin a 15 minut což je super čas. Dali jsme obídek a frčeli domů.

Pauzička na rozcestí Kalužný.

Vedlejší vrchol Slavič - JV vrchol 1011 m.n.m.

Já a Slavič 1055 m.n.m.

Náš poslední vrchol Slavič 1055 m.n.m.

Krásný výhled od chaty Slavič.

U chaty byl i malý tábor.

Stará chata Slavič.

Cesta dolů byla trochu jako překážková dráha.

Tady už to bylo nádherné.

Mapka co jsme prošli druhý den.

Akce se myslím povedla, počasí nádherné, druhý den jsme našlapali skoro 29km a převýšení 833m. Tak celkem za dva dny jsme našlapali přes 57km a 1766m výškových. Díky Kuboj a Luboj za akci. Zde je seznam všch vrcholů co jsme prošli.

Hlavní vrcholy :

Velký Polom 1067 m.n.m.

Burkův vrch 1032 m.n.m.

Burkův vrch - Z vrchol 1021 m.n.m.

Čuboňov 1011 m.n.m.

Smrčina 1015 m.n.m.

Slavič 1055 m.n.m.

Vedlejší vrcholy :

Slavič - JV vrchol 1011 m.n.m.